peRmata penyeRi.. =)

Wednesday, 17 August 2011

Salam Nuzul Al-Quran

A’uzubillahi minasy syaithonir rojiim..

Bismillah hirrahmanirrahim..



"Sesungguhnya telah datang kepada kamu cahaya (Nabi Muhammad S.A.W) dari Allah S.W.T dan kitab yang menerangkan (Al-Quran). Dengan kitab itulah Allah S.W.T menunjuki orang2 yang mengikuti keredhaan-Nya ke jalan keselamatan, (dan dengan itu pula) Allah S.W.T mengeluarkan orang2 itu dari kegelapan kepada cahaya yang terang benderang dengan izin-Nya dan menunjuki mereka ke jalan yang lurus."


surah Al Maidah ayat 15-16


Dikesempatan ni aku nak ucapkan salam nuzul Al-Quran kepada sume muslimin serta muslimat sekalian tak kira la kat mana korang berada (yg baca entry ni la..btw thanks ea..) Jadikanlah membaca Al-Quran ni sebagai rutin harian kita.. mudah-mudahan Allah S.W.T memberkati hidup kita sume..InsyaAllah..

p/s: Rajin2 la kita baca Quran ea (pesanan untuk diri sendiri jugak) lagi2 di bulan mulia yang penuh berkat ni, lagi berganda pahala kan..^ ^



2 comments:

  1. hari yg sgt bermakna hari ni...;d

    ReplyDelete
  2. run Away: yup..mdh2an memberi sejuta mkna dlm hdp kita ^ ^

    ReplyDelete

Copyright © 2011 tulip keRdil. All Rights Reserved.